Page 32 - EMEIS TEYXOS 09 FEBROYARIOS_Neat
        P. 32
     
       	          “Γενικότερα, ο                      ἐρατεινός, ἐρατός, ἐρόεις, επίθετα που σημαίνουν αγαπητός,       έρωτας είναι η έλξη                    ελκυστικός (Dover: 1978, 42). Πάντως, με την πάροδο του                                              χρόνου, τα δεδομένα στην Τέχνη μεταβάλλονται και ο Έρω-         από την ομορφιά·                     τας απεικονίζεται πλέον ως μικρό παιδί, γι’ αυτό και χαρα-           γι’ αυτό πρέπει                    κτηρίζεται ως μικρός, νεογνός. Στην ελληνιστική εποχή ει-          να αναζητηθεί η                     δικά, ο Έρωτας είναι ένα αγόρι με φτερά και τόξο και βέλη,          αιώνια ομορφιά,                     διαμορφώνοντας έτσι το πρότυπο των παιχνιδιάρικων και                                              πονηρών Ερωτειδών. Μάλιστα, για τα βέλη του Έρωτα, θε-          αυτή της ψυχής                      ωρήθηκε ότι το ένα ήταν χρυσό και με αυτό προκαλούσε τον              και όχι του                     έρωτα, ενώ το άλλο ήταν μολύβδινο και προκαλούσε το αντί-        φθαρτού σώματος,                      θετο του ερωτικού συναισθήματος, την αποστροφή. Στο μυ-           που οδηγεί και                     θιστόρημα ενός Ρωμαίου συγγραφέα, του Απουλήιου, λέγε-                                              ται ότι ο Έρωτας αυτοτραυματίστηκε με τα βέλη του και           στην απόλυτη                       ερωτεύτηκε την Ψυχή. Μια άλλη εκδοχή είναι ότι οι υπόλοι-               ευτυχία”                       ποι θεοί θέλησαν να τιμωρήσουν τον Έρωτα για τις αναστα-                                              τώσεις που προκαλούσε κι έτσι, του αφαίρεσαν τα φτερά και                                              τα έδωσαν ως λάφυρο στη Νίκη (Λεντάκης 1997:271).                                               Σε κάθε περίπτωση, ο Έρως είναι ζωηρός και άτακτος, γι’            32
       
       
     
