Τι είναι το Digital Marketing;

Τι είναι το Digital Marketing;
Spread the love

AAEAAQAAAAAAAAOQAAAAJGZkMTg3NTg5LWUwOTItNGJiMy1iZTJlLTlkOGIzMDc3Y2JhNg

To digital marketing είναι η προώθηση προϊόντων ή υπηρεσιών μέσω ενός ή περισσοτέρων ηλεκτρονικών μέσων. Το digital marketing διαφέρει από το παραδοσιακό marketing σε 2 βασικά σημεία: στη χρήση των καναλιών καθώς στο digital marketing χρησιμοποιούνται online κανάλια προώθησης αλλά και στην ανάλυση που μπορεί να κάνει μια επιχείρηση στις καμπάνιες που τρέχει, να μετρά αποτελεσματικότητα και να καταλαβαίνει τι λειτουργεί και τι όχι – συνήθως σε πραγματικό χρόνο.

Οι digital marketers παρακολουθούν τι επισκέφτηκαν και τι είδαν οι πελάτες, τη συχνότητα και για πόσο χρονικό διάστημα έμειναν στη σελίδα, τις πωλήσεις, τι περιεχόμενο έχει μεγαλύτερη απήχηση και τι όχι, κ.λπ. Ενώ το Διαδίκτυο είναι, ίσως, το κανάλι που συνδέθηκε πιο στενά με το ψηφιακό μάρκετινγκ, επίσης περιλαμβάνονται τα instant messaging, όπως και εφαρμογές σε κινητά, podcast, ψηφιακή τηλεόραση και ψηφιακό ραδιόφωνο κ.λπ.

Το digital marketing είναι πλέον τόσο διαδεδομένο και αποτελεί πλέον βασικό συστατικό στο marketing plan των εταιρειών / οργανισμών. Στο ψηφιακό κόσμο οι καταναλωτές έχουν πρόσβαση σε οποιαδήποτε πληροφορίες οποιαδήποτε στιγμή και από οποιοδήποτε μέρος το θέλουν. Ο ψηφιακός κόσμος είναι μια συνεχώς αυξανόμενη πηγή ψυχαγωγίας, ειδήσεων, αγορών και κοινωνική αλληλεπίδραση. Οι καταναλωτές έχουν πλέον εκτεθειμένες προσωπικές τους πληροφορίες αλλά και πληροφορίες για τους φίλους, τους συγγενείς, τους συναδέλφους, όπως επίσης και πληροφορίες για την επαγγελματικής τους πορεία και σταδιοδρομία. Οι καταναλωτές θέλουν brands που μπορούν να εμπιστευτούν, εταιρείες που γνωρίζουν, προσωποποιημένη επικοινωνία και εξατομικευμένη πληροφόρηση και προσφορές ανάλογα με τις ανάγκες και τις προτιμήσεις τους.

Στο digital marketing η διαχείριση των πελατειακών σχέσεων γίνεται ταυτόχρονα σε όλα τα κανάλια, τα οποία επικοινωνούν και αλληλοεπιδρούν μεταξύ τους. Στον ψηφιακό κόσμο  και τα σχετικά κανάλια είναι σημαντικό να επικοινωνούν μεταξύ τους αλλά όχι μόνο, θα πρέπει να υπάρχει επικοινωνία και αλληλεπίδραση και με τα μη ψηφιακά μέσα, δηλαδή τα παραδοσιακά.

Στο σημερινό κόσμο, δεν είναι αρκετό οι εταιρείες και οι οργανισμοί να γνωρίζουν μόνο ποιος είναι ο πελάτης τους, αλλά  θα πρέπει να τον γνωρίζουν καλύτερα από οποιονδήποτε άλλο, έτσι ώστε να μπορούν να επικοινωνούν μαζί του όποτε και όπως θέλουν και να του επικοινωνούν πράγματα που είναι σχετικά με τις προτιμήσεις του και τις δραστηριότητές του, ώστε ο καταναλωτής να είναι δεκτικός στο μήνυμα που θα λάβει από την εταιρεία ή τον οργανισμό.

Για να το κάνει αυτό μια εταιρεία η οργανισμός, θα πρέπει να έχει μια ενοποιημένη άποψη των προτιμήσεων των καταναλωτών και των προσδοκιών του σε όλα τα κανάλια, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το κινητό, το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, στα σημεία πώλησης κλπ ώστε να μπορούν οι εταιρείες και οι οργανισμοί να χρησιμοποιήσουν αυτές τις πληροφορίες. Οι digital marketers γνωρίζοντας όλες αυτές τις πληροφορίες μπορούν να τις χρησιμοποιήσουν και να δημιουργήσουν συντονισμένες ενέργειες που θα παρακινήσουν τον καταναλωτή να είναι πρόθυμος να αγοράσεις προϊόντα ή υπηρεσίες της εταιρείας ή του οργανισμού. Η βαθύτερη γνώση για τη συμπεριφορά και τις προτιμήσεις των καταναλωτών, το πιο πιθανό είναι να οδηγήσει την εταιρεία ή τον οργανισμό να αναπτύξει καλύτερες σχέσεις με τον καταναλωτή και να είναι κάνει τον καταναλωτή να είναι έτοιμος να αγοράσει το προϊόν ή την υπηρεσία..

Χαρακτηριστικά στοιχεία του Digital Marketing είναι:

  • Κινείται προς μια ψηφιακή, πελατοκεντρική στρατηγική μάρκετινγκ
  • Analytics σε πραγματικό χρόνο
  • Σε βάθος γνώση των στοιχείων & προτιμήσεων των καταναλωτών
  • Εξατομίκευση της εμπειρίας του καταναλωτή
  • Διασύνδεση και αλληλεπίδραση των μέσων

Ο πολλαπλασιασμός των ψηφιακών καναλιών όμως έχει δημιουργήσει αρκετές ευκαιρίες αλλά και αρκετά προβλήματα. Τρία προβλήματα είναι όμως τα βασικότερα:

1. Οι καταναλωτές χρησιμοποιούν πολλαπλά ψηφιακά κανάλια και μία ποικιλία συσκευών, οι οποίες χρησιμοποιούν διαφορετικά πρωτόκολλα επικοινωνίας, προδιαγραφές και διεπαφές – και αλληλεπιδρούν με αυτές τις συσκευές με διαφορετικούς τρόπους και για διάφορους σκοπούς και από διαφορετικά μέρη. Αυτό είναι μια πρόκληση για μια εταιρεία ή έναν οργανισμό κατά πόσο θα μπορέσει να συλλέξει και να αναλύσει σε real time όλες αυτές τις πληροφορίες ώστε να μπορέσει να παρέχει και να επικοινωνήσει με τον καταναλωτή σύμφωνα με τις δικές τους συνήθειες και προτιμήσεις.

2. Η εντατικοποίηση του ανταγωνισμού στο digital marketing επίσης αποτελεί ένα μεγάλο θέμα για τις εταιρείες και τους οργανισμούς. Ψηφιακά κανάλια είναι σχετικά φθηνά, σε σύγκριση με τα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης, καθιστώντας τα προσιτά σε σχεδόν κάθε εταιρεία ή οργανισμό κάθε μεγέθους. Ως αποτέλεσμα, είναι να γίνει πολύ πιο δύσκολο για μια εταιρεία ή οργανισμό να προσελκύσει την προσοχή των καταναλωτών.

3. To μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν πλέον οι digital marketers είναι ο εκρηκτικός όγκος δεδομένων. Οι καταναλωτές αφήνουν πίσω τους ένα τεράστιο ίχνος δεδομένων σε ψηφιακά κανάλια. Είναι εξαιρετικά δύσκολο για μια εταιρεία ή οργανισμό να μπορέσει να συλλέξει όλες αυτές τις πληροφορίες και τα δεδομένα, καθώς και να αναλύσει σε real time ώστε να τη βοηθήσουν να πάρει τις σωστές αποφάσεις.

Η επιτυχία του digital marketing πλέον εξαρτάται από το πώς μπορεί μια εταιρεία ή οργανισμός να διαχειριστεί πολύπλοκες σχέσεις με τους καταναλωτές σε μια ποικιλία καναλιών και μέσω όπως επίσης και στην επικοινωνία και αλληλεπίδραση των ψηφιακών και των παραδοσιακών μέσων. Επίσης, θα πρέπει να ανταποκριθεί άμεσα και γρήγορα σε οποιαδήποτε αλληλεπίδραση των καταναλωτών αναφορικά με το brand και ειδικά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τέλος να μπορεί να συλλέγει γρήγορα και να αναλύει τα δεδομένα ώστε να μπορεί να λαμβάνει τις καλύτερες αποφάσεις και σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα.

AAEAAQAAAAAAAALqAAAAJGI0YzlkMzNiLWFlMGYtNGNhNi04ZGI1LTI5NjVmNTZlNTgwOA του Νίκο Παπαδόπουλου
CEO of DigitalTempo.gr

Emeis Magazine

Αφήστε μια απάντηση