Home / Όψεις / Νίκος Παπαδόπουλος: O ρόλος των social media

Νίκος Παπαδόπουλος: O ρόλος των social media

CEO of Digital Tempo

Social Media & Affiliate Marketing Specialist

papadopoulos

– Κύριε Παπαδόπουλε να ξεκινήσουμε τη συνέντευξη από το «άλφα».Τι είναι τα Social Media;
Τα Social Media είναι ιστοσελίδες, όπως το Facebook, το Twitter, το LinkedIn, το Foursquare και πολλές ακόμα, που χαρακτηρίζονται από τη δυνατότητα διασύνδεσης και αλληλεπίδρασης μεταξύ των χρηστών, αλλά και τη δημιουργία περιεχομένου από τους ίδιους τους χρήστες.
Η διείσδυση των Social Media έχει πλέον αγγίξει επίπεδα άνω του 50%-60% στον ελληνικό πληθυσμό, παρουσιάζοντας αυξητικούς ρυθμούς, ενώ έρευνες δείχνουν ότι ο χρόνος που καταναλώνει ένας μέσος χρήστης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ξεπερνάει τις 2 ώρες καθημερινά.
Τα Social Media άλλαξαν όχι μόνο την καθημερινότητά μας, αλλά και τον τρόπο προβολής και αλληλεπίδρασης των επιχειρήσεων με τους πελάτες τους.
Υπάρχουν πολλών ειδών Social Media ιστοσελίδων που καλύπτουν διαφορετικές ανάγκες:
General Networking Sites: Χρησιμοποιούνται για την εύρεση φίλων και τη διατήρηση επαφής με αυτούς ή τη συμμετοχή σε online κοινότητες ή συλλόγους που καλύπτουν διάφορα θέματα ενδιαφέροντος (Facebook, Google +).
Professional Networking Sites: Αποσκοπούν στην επαγγελματική δικτύωση (LinkedIn, ή Academia.edu)
Micro Βlogging Sites: Επιτρέπουν στους χρήστες να επικοινωνούν άμεσα, ανταλλάσσοντας πληροφορίες με σύντομα μηνύματα (Twitter). Το Micro blogging είναι ένα ισχυρό εργαλείο επικοινωνίας και viral marketing, ιδανικό για επιχειρήσεις που θέλουν να ενισχύσουν την εικόνα τους και να δημιουργήσουν engagement με τους χρήστες. Δυστυχώς, το αντίθετο μπορεί να συμβεί αν οι χρήστες είναι δυσαρεστημένοι με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες μιας επιχείρησης.
– Τι αντικαθιστούν ή ποια κενά καλύπτουν τα Social Media;
Τα Social Media δεν ήρθαν για να αντικαταστήσουν κάτι συγκεκριμένο, αλλά για να καλύψουν ένα μεγάλο κενό που υπήρχε στην αλληλεπίδραση των χρηστών μεταξύ τους, αλλά και μεταξύ αυτών και των εταιριών.
Η αλληλεπίδραση που επιτυγχάνεται μέσω των Social Media μπορεί να είναι τόσο απλή όσο ένα Like, ένα Comment ή ένα Share ή μπορεί να είναι σύνθετη, όπως η δυνατότητα που έχει το Flixster να συστήνει στο χρήστη ταινίες βάσει των αξιολογήσεων άλλων επισκεπτών με παρόμοια ενδιαφέροντα.
Ας σκεφτούμε τον τρόπο λειτουργίας των παραδοσιακών μέσων ενημέρωσης: είναι ουσιαστικά μονόδρομος. Μπορούμε να διαβάσουμε ένα άρθρο στην εφημερίδα, να ακούσουμε μια είδηση στην τηλεόραση ή στο ραδιόφωνο, αλλά δεν μπορούμε να αλληλεπιδράσουμε. Αυτό το εμπόδιο στην επικοινωνία και στην αλληλεπίδραση εξαλείφεται μέσω των Social Media που μας επιτρέπουν να σχολιάσουμε, να ανταλλάξουμε ιδέες, σκέψεις και προβληματισμούς σε πραγματικό χρόνο.

Social-Media-Tree
– Διαβλέπετε ουσιαστικό όφελος;
Φυσικά. Οφέλη. Τα οφέλη του Social Media Marketing μπορεί να είναι ιδιαιτέρως σημαντικά. Τα κυριότερα είναι τα ακόλουθα: brand awareness, κατάλληλη στόχευση μηνυμάτων, αύξηση πωλήσεων – πελατείας, customer engagement, ταχύτητα εξάπλωσης μηνύματος (viral effect).

– Ποιες είναι οι προοπτικές τους, πως διαγράφεται το μέλλον τους;
Τα Social Media μπήκαν δυναμικά στη ζωή μας τα τελευταία 4-5 χρόνια και έχουν αλλάξει μέρος της κοινωνικής μας ζωής και του τρόπου επικοινωνίας μας. Πλέον πολλές φορές στις καθημερινές μας συνομιλίες χρησιμοποιούμε την ορολογία των social media sites, όπως τα poke, post, tweet, like, follow και χαρακτηριστικές είναι οι διαφημίσεις μεγάλων εταιριών, όπως της Cosmote με το Internet on the Go ή της Εθνικής με το Δείξ΄τους που έχουν βασιστεί στις ορολογίες των Social Media.
Από τη στιγμή που εμφανίστηκαν τα Social Media μέχρι και σήμερα, παρουσιάζουν ταχύτατους ρυθμούς εξέλιξης και μεταλλάσσονται συνεχώς με τρόπο που είναι μάλλον αδύνατο να προβλεφθεί και να προσδιοριστεί η εξέλιξή τους στο μέλλον. Το σίγουρο είναι ότι προσφέρουν αξία στους χρήστες και, συνεπώς, θα έχουν διάρκεια στο χρόνο.
Αυτό που σήμερα κυριαρχεί στα Social Media είναι η εικόνα, που σταδιακά, όμως, φαίνεται να αντικαθίσταται από τα videos. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το λανσάρισμα γυαλιών από τη Google που θα έχουν τη δυνατότητα να τραβούν βίντεο την ώρα που τα φοράμε (project glass).  Αυτό σίγουρα δίνει ένα προβάδισμα στο Google+ που ακόμα στη χώρα μας δεν είναι τόσο διαδεδομένο. Το twitter από την άλλη πλευρά πρόσφατα ανακοίνωσε μια νέα εφαρμογή για βίντεο που ονομάζεται Vine. Η εφαρμογή επιτρέπει στους χρήστες κινητών τηλεφώνων να τραβούν και να μοιράζονται βίντεο μικρής διάρκειας (6’’) και να τα ανεβάζουν ως tweet.
Η κυριαρχία των videos στα Social Media θα σημάνει μια νέα εποχή στην ψηφιακή επικοινωνία.
– Θα θέλαμε το σχόλιό σας για τους νέους και τη σχέση τους με τα Social Media.
Οι νέοι άνθρωποι μεγαλώνουν στην ψηφιακή εποχή, αποκτούν άμεση εξοικείωση με τον online κόσμο και τα Social Media φαίνεται να αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της προσωπικής και της κοινωνικής τους ζωής. Μεγαλώνουν με το Facebook, το Twitter, το Foursquare και το LinkedΙn με τα όποια πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα μπορεί αυτό να έχει.
Για να εκφραστούν και να χτίσουν το personal brand τους, χρησιμοποιούν το Facebook ανεβάζοντας φωτογραφίες, το Twitter κάνοντας σύντομα tweets,  κάνουν follow τα αγαπημένα τους πρόσωπα, σχολιάζουν επίκαιρα θέματα βάζοντας hash-tag, κοινοποιούν το μέρος που βρίσκονται μέσω του Foursquare, ανεβάζουν επεξεργασμένες φωτογραφίες μέσω του Instagram και αναζητούν εργασία στο Linkedin.
Το διαδίκτυο και τα Social Media είναι τόσο ένα one-stop shop, όσο και μια κοινωνική παρέα για τους νέους. Κινούνται διαρκώς μεταξύ δύο κόσμων, του online και του offline, όπου τα όρια γίνονται κάποιες φορές δυσδιάκριτα. Λένε «έχω 50 φίλους» και εννοούν τους φίλους που έχουν στο Facebook, λένε «να συζητήσουμε για ένα θέμα» και το κάνουν μέσα από το Facebook ή το Twitter.
Οι νέοι δεν μπορούν και δεν είναι δυνατόν να μεγαλώσουν αποκομμένοι από τα Social Media. Αποτελούν μέσο ενημέρωσης και ψυχαγωγίας για εκείνους, μέσο αλληλεπίδρασης και κοινωνικοποίησης, πηγή έμπνευσης και δημιουργίας, ευκαιρία για επαγγελματική κατάρτιση και αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής τους.

Διαβάστε περισσότερα εδώ

Σχόλια

Λάβετε ενεργά μέρος στην καθημερινή ενημέρωση του emeis, στέλνοντας φωτογραφίες, video, καταγγελία ή ένα μήνυμα στο email info@emeis.gr