Home / Πολιτισμός / Βόλτα στην Ελλάδα / Η Αράχωβα του Θρύλου και της Ιστορίας

Η Αράχωβα του Θρύλου και της Ιστορίας

“Η ιστορία της Αράχωβας συνεχίζεται αδιάλειπτα στους βυζαντινούς χρόνους και παρουσιάζει ιδιαίτερη ανάπτυξη κατά τον 16ο αιώνα. Σε αναφορά του 1728 παρουσιάζεται ως «η διασημότερη κώμη στον Παρνασσό»”

Arachova

[ Επιμέλεια: Ι. Παπαϊωάννου, Α. Λίνου ]

H Αράχωβα ή Ράχωβα, όπως ήταν γνωστή στα χρόνια της Επανάστασης, κατέχει επάξια μία περίοπτη θέση, ως ένας από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς της χώρας μας. Η χιλιομετρική απόστασή της από την Αθήνα και η γραφικότητα της αποτελούν ένα ισχυρό δέλεαρ για τους επισκέπτες της.

Η ευρύτερη περιοχή της Αράχωβας έχει πανάρχαια ιστορία -σχετικές αναφορές βρίσκουμε στα ομηρικά έπη- σύμφωνα δε με την μυθολογία, στην πιο ψηλή κορυφή του βουνού, την Λιάκουρα, στάθηκε η κιβωτός του Δευκαλίωνα και της Πύρρας, που γέννησαν τον Έλληνα, τον γενάρχη των Ελλήνων. Η ιστορία της Αράχωβας συνεχίζεται αδιάλειπτα στους βυζαντινούς χρόνους και παρουσιάζει ιδιαίτερη ανάπτυξη κατά τον 16ο αιώνα. Σε αναφορά του 1728 παρουσιάζεται ως «η διασημότερη κώμη στον Παρνασσό».

Η μάχη της Αράχωβας, το 1826, όπου ο Γεώργιος Καραϊσκάκης αντιμετώπισε νικηφόρα 2.000 Τουρκαλβανούς, απέναντι από την εκκλησία του Αγίου Γεωργίου, ήταν ιδιαίτερα κρίσιμη και θεωρείται ότι «έσωσε» την Ελληνική Επανάσταση. Το Πάσχα και η γιορτή του Αγίου Γεωργίου τιμώνται στην Αράχωβα με ιδιαίτερο τρόπο, καθώς η παράδοση απαιτεί διπλό ψήσιμο αρνιών και διπλό γλέντι.

Οι προετοιμασίες για το Πάσχα ξεκινούν μετά τις Απόκριες και κορυφώνονται την ημέρα της Λαμπρής, με τους κατοίκους να ψήνουν τα αρνιά τους ανά γειτονιές μέσα σε «λάκκους». Μετά την ετοιμασία της φωτιάς, όλοι κάθονται γύρω από τους «λάκκους», ψέλνουν το «Χριστός Ανέστη» και συνεχίζουν με το ψήσιμο, το φαγοπότι, τον χορό και το τραγούδι.

Διαβάστε τη συνέχεια στο Εμείς

Σχόλια

Λάβετε ενεργά μέρος στην καθημερινή ενημέρωση του emeis, στέλνοντας φωτογραφίες, video, καταγγελία ή ένα μήνυμα στο email info@emeis.gr