Home / Ευ ζην / Αυτοβελτίωση / Έξι βήματα για να σώσετε μια «χαμένη» μέρα

Έξι βήματα για να σώσετε μια «χαμένη» μέρα

Μπορεί κάποιες φορές να νιώθετε πως πια δεν έχει νόημα να κάνετε κάτι και η παραγωγικότητά σας έχει χαθεί, αλλά δεν είναι έτσι.

02I23530

Όλοι μας έχουμε μέρες όπου χρειάζεται να κάνουμε ένα σωρό πράγματα, αλλά δεν μπορούμε να… «πάρουμε τα πόδια» μας. Οι μη παραγωγικές μέρες δεν επηρεάζουν αρνητικά μόνο την επαγγελματική σας επιτυχία, αλλά και εσάς τους ίδιους βιολογικά, καθώς επιδρούν στη διάθεση και στα επίπεδα άγχους σας.

Μην πετάτε, όμως, λευκή πετσέτα! Υπάρχουν τρόποι για να σώσετε μια θεωρητικά «χαμένη» μέρα και να τονώσετε την παραγωγικότητά σας. Ιδού έξι μικρά βήματα:

1. Μαζέψτε τη σαβούρα
Ένα γραφείο γεμάτο χαρτιά μπορεί να σας αναγκάσει να διακόπτετε τη δουλειά σας κάθε λίγο και λιγάκι. Η Πέγκυ Ντάνκαν, ειδική πάνω σε ζητήματα προσωπικής παραγωγικότητας, περιγράφει μία κατάσταση στην οποία μπορεί να έχετε βρεθεί κι εσείς: «Αρχίζεις να κοιτάς το σωρό με τα χαρτιά για να βρεις κάτι, στη συνέχεια θυμάσαι κάτι άλλο που έπρεπε να κάνεις, και τελικά χάνεις τη συγκέντρωσή σου και αρχίζεις να δουλεύεις σε κάτι τελείως άσχετο».

Ακόμα και η ελάχιστη πρόοδος σε ένα καθήκον μπορεί να βάλει το μυαλό σας σε παραγωγική λειτουργία και να σας δώσει έτσι το έναυσμα για μια επιτυχημένη ενασχόληση με την εργασία σας.

2. Ασχοληθείτε με τα εύκολα πρώτα
Μπορείτε να αποκτήσετε ορμή ολοκληρώνοντας πρώτα τις εύκολες εργασίες. Όταν έχει να αντιμετωπίσει μία ιδιαίτερα μεγάλη λίστα καθηκόντων, η Ντάνκαν θα ασχοληθεί πρώτα με μερικά εύκολα πραγματάκια, μόνο και μόνο για να τα δει διαγραμμένα στη λίστα.

Προσοχή όμως: μην αποφύγετε στη συνέχεια και τα δύσκολα. Η Ντάνκαν υπενθυμίζει: «Δεν θέλετε να ξοδέψετε όλη τη μέρα σας ασχολούμενος με μικροπράγματα. Συστήνω πάντα στους πελάτες μου να δίνουν προτεραιότητα σε καθήκοντα για τα οποία θα πληρωθούν.

3. Διαλέξτε μία μόνο εργασία
Ο ειδικός σε ζητήματα εργασιακής απόδοσης Λες Τέιλορ τονίζει ότι μία λίστα με καθήκοντα δεν κάνει τίποτε άλλο παρά μόνο να συντηρεί το στάτους κβο. Ο ίδιος συστήνει να αντικαταστήσετε τη λίστα καθηκόντων με μια λίστα επιτυχιών. Αναρωτηθείτε: «Αν μπορούσα να επιτύχω ένα μόνο πράγμα σήμερα που θα προχωρούσε τη δουλειά μου μπροστά, ποιο θα ήταν αυτό». Και στη συνέχεια εστιάστε την προσοχή σας σε αυτό, απομακρυνόμενοι από email και social media.

4. Αλλάξτε παραστάσεις
Βγείτε έξω από το γραφείο και μετακινηθείτε προσωρινά σε ένα άλλο περιβάλλον. Η αλλαγή μπορεί να σας επηρεάσει θετικά. Παρ’ τε το λάπτοπ σε μία καφετέρια ή σε μία κλειστή αίθουσα συναντήσεων της εταιρείας, και δοκιμάστε να εργαστείτε εκεί.

5. Βάλτε το χρονόμετρο στα 15 λεπτά
Αφοσιωθείτε στην εργασία σας απερίσπαστα για μόλις 15 λεπτά. Θα εκπλαγείτε αν δείτε πόσα πολλά μπορείτε να καταφέρετε σε ένα τόσο μικρό χρονικό διάστημα. Αυτό το μικρό επίτευγμα θα σας δώσει ώθηση για να ολοκληρώσετε με ενέργεια και τις υπόλοιπες υποχρεώσεις της ημέρας.

6. Διατηρήστε ένα θετικό πνεύμα
Ο Τέιλορ υπενθυμίζει ότι το να αρχίσετε τη μέρα σας με αρνητική διάθεση είναι ο πιο σύντομος δρόμος προς μια μη παραγωγική μέρα. Συστήνει, μάλιστα, να δημιουργήσετε τη δική σας συλλογή με βιβλία και CD που θα προσφέρουν στο μυαλό σας υγιείς, παραγωγικές σκέψεις. Μην αρχίζετε τη μέρα σας με την παρακολούθηση ειδήσεων, εφόσον τα δελτία είναι σχεδόν πάντα πλημμυρισμένα με αρνητικά συναισθήματα. Χρησιμοποιήστε τα πρώτα λεπτά της ημέρας για να ενεργοποιήσετε το μυαλό σας με θετικές σκέψεις, και τα τελευταία λεπτά για να ανακαλέσετε τα επιτεύγματα της ημέρας.

ΠΗΓΗ

Σχόλια

Λάβετε ενεργά μέρος στην καθημερινή ενημέρωση του emeis, στέλνοντας φωτογραφίες, video, καταγγελία ή ένα μήνυμα στο email info@emeis.gr