10ου ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

10ου ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ
Spread the love


Με ιδιαίτερη επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του 10ου Ναυτιλιακού Συνεδρίου που συνδιοργάνωσαν η Ναυτιλιακή εφημερίδα Maritime Economies και το Ινστιτούτο Ναυτιλιακών & Οικονομικών Μελετών, την Τετάρτη 10/1/2018 στο πολεμικό Μουσείο με θέμα :

Shipping Finance & Capital Markets
Shipping as Private or Listed? The Shipping Finance Alternatives in 2018


Το συνέδριο μας, απευθύνθηκε στο σύνολο της Ναυτιλιακής βιομηχανίας. Προσκεκλημένοι και αυτήν την φορά ήταν, εφοπλιστές, στελέχη Μεγάλων ναυτιλιακών εταιριών, διευθυντικά οικονομικά στελέχη Ναυτιλιακών εταιριών, στελέχη Πετρελαϊκών εταιρειών, στελέχη Χρηματιστηριακών και Τραπεζών διακεκριμένοι εκπρόσωποι της επιχειρηματικής κοινότητας, διεθνείς αναλυτές, Έλληνες και Ξένοι δημοσιογράφοι, φοιτητές Ναυτιλιακών και οικονομικών σπουδών, κ.λ.π.

Το συνέδριο ήταν χωρισμένο σε 2 ενότητες:

1st Session: Shipping & Capital Markets. Does it work?


Οι προσκεκλημένοι ομιλητές από τον χώρο της των εισηγμένων Ναυτιλιακών σε διεθνή χρηματιστήρια και μη εισηγμένων ναυτιλιακών εταιριών, οδηγήθηκαν σε ένα γόνιμο debate με κεντρικό θέμα « Αξίζει σήμερα μια ναυτιλιακή να είναι εισηγμένη λη όχι?»

Όπως επισήμανε και ο δημοσιογράφος Μηνάς Τσαμόπουλος από την εφημερίδα ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ, το ζήτημα εάν οι εισηγμένες βρίσκονται σε πλεονεκτική θέση σε σύγκριση με τις ιδιωτικές ναυτιλιακές εταιρείες όσο αφορά τη χρηματοδότησή τους απετέλεσε αντικείμενο συζήτησης στο πρώτο session.

Ο συντονιστής του πρώτου session και τραπεζίτης Γιώργος Ξηραδάκης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της XRTC, παρουσίασε στοιχεία για τις ελληνικών συμφερόντων εισηγμένες και ιδιωτικές ναυτιλιακές εταιρείες.

«Όσον αφορά την ναυτιλιακή χρηματοδότηση και με αφορμή την πραγματοποίηση του συνεδρίου στο Πολεμικό Μουσείο, σας λέω ότι βρισκόμαστε σε πολεμικό περιβάλλον ως ναυτιλία. Ίσως θα ήταν καλύτερα να πω ότι βρισκόμαστε σε ένα σκηνικό αμέσως μετά η λήξη ενός πολέμου όπου βλέπουμε γύρω μας κτήρια βομβαρδισμένα να καπνίζουν μετά τη φωτιά» τόνισε και προσέθεσε:


«Σε διεθνές επίπεδο οι κρατικοί φορείς δεν μπορούν να στηρίξουν τη ναυτιλία. Τα τραπεζικά δάνεια παραμένουν η κύρια πηγή χρηματοδότησης. Οι Κινέζοι μπαίνουν δυναμικά. Δεν βλέπουμε ανάκαμψη στην άντληση κεφαλαίων από τις χρηματαγορές. Δεν έχουμε δυνατές δημόσιες εγγραφές εταιρειών. Η άνθιση των ναυτιλιακών χρηματιστηρίων ξεκινάει από αυτούς που ξέρουν να επενδύουν στη Ναυτιλία και αυτοί είναι οι Σκανδιναβοί».

Οι ομιλητές κατέληξαν στο γενικό συμπέρασμα ότι δεν μπορεί να γίνει διαχωρισμός μεταξύ εισηγμένων και μη εισηγμένων εταιρειών όσο αναφορά τη χρηματοδότηση. Κάθε πλευρά έχει τα υπέρ και τα κατά. Άλλωστε πολλοί όμιλοι έχουν και εισηγμένη και ιδιωτικές εταιρείες.
Σταχυολογούμε τις απόψεις τους:


– Οι ιδιωτικές επενδύουν σε ναυπηγήσεις και assets για τα οποία δεν υπάρχει ρευστότητα από την πρώτη στιγμή.

– Το κύμα εισόδου στα χρηματιστήρια ναυτιλιακών εταιρειών που είδαμε τη διετία 2006-2008 είναι δύσκολο να επαναληφθεί. Και θα είναι ακόμη πιο δύσκολο γι α τις μικρές εταιρείες να μπουν ειδικά στο αμερικάνικο χρηματιστήριο.
– Οι Αμερικάνοι επενδυτές επενδύουν σε μετοχές ναυτιλιακών για να έχουν σταθερό εισόδημα από το μέρισμα.
– Χρησιμοποιούμε όλες τις μορφές δανεισμού. Μέσω τραπεζών, άντληση κεφαλαίων από κοινές ή προνομιούχες μετοχές.
– Το να είναι μία εταιρεία εισηγμένη έχει πολλά οφέλη από την άντληση κεφαλαίων αλλά υπάρχουν και πολλές παγίδες.
– Το περιβάλλον για τις εισηγμένες στην αμερικανική χρηματαγορά ήταν ασταθές φέτος και ειδικά για τις εταιρείες με δεξαμενόπλοια. Το ενδιαφέρον των επενδυτών ατόνησε μόλις καταβαραθρώθηκαν οι τιμές του πετρελαίου.
– Δυστυχώς ακόμη δεν έχουμε δει ανάκαμψη του επενδυτικού ενδιαφέροντος.
– Το θέμα είναι να καθορίσουμε με σαφήνεια τους παράγοντες που ελκύουν τους επενδυτές.
– Όλοι κρινόμαστε από την αξιολόγηση του κινδύνου.
– Πρέπει να προσελκύσουμε και να διατηρήσουμε τους επενδυτές.
– Πολλές εταιρείες εισηγμένες διαφημίζουν την υψηλή μερισματική τους απόδοση. Όμως δανείζονται με υψηλά επιτόκια 8%-12%. Πως θα είναι αυτό το μοντέλο βιώσιμο.
– Κάποιοι αγοράζουν μετοχές χαμηλά για να πουλήσουν όταν ανέβει η τιμή τους. Αυτοί είναι που «την πληρώνουν» στο τέλος.

Οι ομιλητές στο παρόν Session ήταν :


Coordinator: George Xiradakis, President, XRTC and Propeller club of Piraeus

Mr. Jerry Kalogiratos, CEO of Capital Product Partners
Mr. Valentios (Eddie) Valentis, CEO of Pyxis Tankers
Mr. Spyros Capralos, ceo OF Ocean Bulk containers
Mr. Harris Kosmatos, Corporate Development Officer, of Tsakos Energy
Dr. Kostas Rokkos Chairman – CEO of TST International Shipping S.A.
Mr. George Kofinakos, Senior Representative of Storm Harbour London Finance

2nd Session: Shipping Finance, Terms & Alternatives.


Οι προσκεκλημένοι ομιλητές από τον χώρο των Διεθνών και εγχώριων Ναυτιλιακών Τραπεζών, σε ένα πάνελ που συμπλήρωναν ναυτιλιακοί οικονομολόγοι και δικηγόροι με εμπειρία το shipping finance.

Οι ομιλητές στο παρόν Session ήταν :

Coordinator: Mr. Gerasimos Zolotas, Analyst & Consultant at EUROFIN

A. Mr. Vasillios Maroulis, Head of Greek Shipping, Citi
B. Mr. Dimitrios Anagnostopoulos, Board Member & Director at Aegean Baltic Bank S.A
C. Mr. Vassilios Mantzavinos Head of Global Shipping Athens at UniCredit Bank AG
D. Mr. Dimitrios Zouzoukis, Senior Vice President – CEO, Hellenic Branch at FIM Bank plc
E. Mr. Ted Petropoulos, head of Petrofin Research,
F. Mr. Christos Timagenis Partner at Timagenis Law Firm
G. Mrs. Katerina Stathopoulou, Executive Director at Investment & Finance


Η έλλειψη τραπεζικής χρηματοδότησης ήταν το κυριότερο σημείο της συζήτησης. Οι τραπεζίτες εξήγησαν τους λόγους για τους οποίους το μέλλον στην τραπεζική χρηματοδότηση παραμένει απογοητευτικό, δίνοντας έμφαση στο γεγονός ότι τα συνεχή σκληρά regulations αναμένεται να συρρικνώσουν την διαθεσιμότητα έξυπνου χρήματος.

Τα κριτήρια με τα οποία οι τράπεζες θα αξιολογούν τις εταιρίες και το αιώνιο δίλλημα για το αν μια οικογενειακή νοικοκυρεμένη ναυτιλιακή είναι προτιμότερος πελάτης απέναντι σε μια μεγάλη απρόσωπη αλλά με κεφαλαιακή επάρκεια εισηγμένη εταιρία, έγιναν αιτία γόνιμων αντιπαραθέσεων και παραγωγικού debate.

Το κλείσιμο των εργασιών ακολούθησε ένα Light Networking Lunch όπου σύνεδροι, χορηγοί και ομιλητές ενώθηκαν σε ένα μεγάλο Public relations forum.

Ευχαριστούμε ειλικρινά τους 16 ομιλητές μας ,τους 43 χορηγούς μας και κυρίως τους 624 συνέδρους που μοιράστηκαν αναλόγικα και στα 2 sessions κάνοντας την αίθουσα των 455 θέσεων να φαίνεται μικρή για ένα τέτοιο συνέδριο.

Emeis Magazine

Αφήστε μια απάντηση